Auchindoun (95-97)

auchindoun

Auchindoun to dungeon dla graczy z przedziału 95-97 lv. Jest on dostępny w Heroic oraz Challenge Mode na 100 poziomie. Poradnik ten opisuje strategie na wszystkich czterech bossów, a także prezentuje przydatne wskazówki dotyczące trashu.

Gracze którzy wybudowali w swoim Garnizonie Lunnarfall Inn, mają dostęp do questów, które można ukończyć w Auchindoun, między innymi: The Soulcutter który może zostać wykonany wyłącznie w Heroic Mode, a nagrodą za zrobienie tego questa jest  Lilian’s Warning Sign.

Vigilant Kaathar

Uwagi dotyczące trashu:

Każda grupa w tym pomieszczeniu posiada w swoim składzie jednego, potężnego przeciwnika, który jest odporny na CC :

  • Sargerei Soulbinder castuje  Bend Will, czyli mind-control na losowym graczu. Efekt ten znika, gdy poziom HP trafionego gracza spadnie poniżej 50%. Spell może być interruptowany, ale jest castowany bardzo szybko.
  • Sargerei Cleric rzuca  Void Shell na swoich towarzyszy, ochraniając ich przed ogromną ilością obrażeń w czasie do 15 sekund. Void Shell nie może zostać zinterruptowany, ale efekt można usunąć za pomocą ofensywnego dispela (np.  Purge, Spellsteal).
  • Sargerei Spirit-Tender używa dwóch leczących spelli, Void Shift i  Void Mending. Void Shift nie może zostać zinterruptowany i zamienia poziom HP castera z jednym ze swoich towarzyszy, zdaje się również, że odrobinę leczy rzucającego. Void Mending można zinterruptować, zaś sam HoT może zostać zdjęty z celu przy pomocy ofensywnego dispela.

Vigilant Kaathar – strategia i wskazówki:

vigilant-kaatharVigilant Kaathar jest bardzo prostym bossem. Gracze muszą odsuwać się, kiedy  Hallowed Ground pojawia pod nimi, aby uniknąć sporych obrażeń zadawanych w momencie, gdy  Hallowed Ground wybucha. Początkowo  Hallowed Ground zajmuje sporą powierzchnie i ma duży zasięg, ale stopniowo się kurczy do małego punktu i wybucha tylko, gdy gracz przebiegnie po tym.

Kaathar używa  Consecrated Light, które zadaje gigantyczne obrażenia wszystkim w grupie, którzy nie staną za   Holy Shield. Gracze nie powinni chować się za  Holy Shield dopóki boss nie zacznie castować  Consecrated Light, ponieważ pojawienie się  Hallowed Ground za  Holy Shield może spowodować wipe.

Wskazówki dla Tanka:

Wskazówki dla DPS:

Wskazówki dla Healera:

Heroic i Challenge Mode:

Na tych poziomach trudności, boss zyskuje nową umiejętność:  Fate, które pozwala na detonacje każdego istniejącego  Hallowed Ground. Gracze stojący w pobliżu  Hallowed Ground, a dokładniej specyficznych kręgów powiązanych z tym spellem, otrzymają znaczące obrażenia. Gracze powinni odsuwać się od   Hallowed Ground, gdy tylko zobaczą charakterystyczny krąg wywołany przez nową zdolność bossa.

Soulbinder Nyami

Uwagi dotyczące trashu:

O ile trash w korytarzu prowadzącym do bossa nie jest zbyt wymagający, to niektórzy przeciwnicy używają zdolności, które wystąpią również w walce z Nyami:

  • Sargerei Magus używają  Arcane Bomb zadających spore obrażenia, gdy dotkną gracza lub po 10 sekundach od powstania. Castowane ataki tych mobków zadają duże obrażenia tankowi, ale mogą zostać zinterruptowane.
  • Sargerei Arbiter używają  Radiant Fury, szarzując do przodu i pozostawiając za sobą jasną poświatę, zadającą duży dmg graczom, którzy jej dotkną. Korzystają również oni z  Arbiter’s Hammer, efektu AoE o małym zasięgu.

Soulbinder Nyami – strategia i wskazówki:

soulbinder-nyamiSoulbinder Nyami będzie często przyzywać duchy upadłych Auchenai do pomocy w czasie walki. Addy te mają zdolności podobne do trashu, który gracze pokonali w drodze do tego bossa. Należy jak najszybciej zabić addy po ich pojawieniu się, a następnie wrócić do atakowania bossa.

Gdy Nyami używa  Soul Vessel, gracze powinni znaleźć się w centrum tego efektu, aby uniknąć otrzymania obrażeń.

Wskazówki dla Tanka:

Wskazówki dla DPS:

Wskazówki dla Healera:

Heroic i Challenge Mode:

Addy Malefic Defender zaczną używać  Crusader Strike, debuff stackuje się na tanku zwiększając otrzymywane przez niego obrażenia. Healer powinien dispelować ten efekt tak często, jak to możliwe.
Tank będzie otrzymywać ciężkie obrażenia, kiedy addy będą aktywne, zwłaszcza, jeżeli gracze nie wykorzystają odpowiednio interruptów. Healer może chcieć, aby Tank użył swoich cooldownów na addach.
Tank może chcieć zostać poza centrum  Soul Vessel jeżeli jednocześnie tankuje Twisted Magus, ponieważ wybuch  Arcane Bomb w ciasno zbitej grupie spowoduje gigantyczne obrażenia. Jeżeli tak zadecyduje, Tank powinien użyć silnego cooldownu na survi, stojąc poza środkiem  Soul Vessel.

Azzakel

Uwagi dotyczące trashu:

  • Blazing Trickster biegają bezcelowo po korytarzu prowadzącym do kolejnego bossa, nie mogą zostać zaggrowane, nie zadają również bezpośrednio obrażeń. Jednak gracz, który wpadnie na tego moba, otrzyma debuff Conflagration, zadający spore obrażenia i dezorientujący postać. Efekt ten powoduje, że postać gracza zaczyna bezcelowo poruszać się w losowym kierunku, co z kolei może prowadzić do ponownego wpadnięcia na Trickstera i odświeżenia debuffa. Range DPS powinni jak najszybciej zabić te mobki, zaś melasi i tank mogą zająć się w tym czasie resztą trashu.
  • Cackling Pyromaniac bardzo wolno castuje wyjątkowo silny Felblast w losowe cele. Powinni być oni zabijani w pierwszej kolejności, natomiast Felblast powinien być interruptowany wszelkimi dostępnymi sposobami (również stunami).
  • Na większość mobków w tej części dungeonu działa  Enslave Demon. Spell ten może być bardzo przydatny zwłaszcza na grupce pięciu Pyromaniaców, która to stanowi prawdopodobnie największe zagrożenie w całej instancji.

Azzakel – strategia i wskazówki:

azzakelWalka ta składa się z dwóch faz, powtarzających się do czasu śmierci bossa. W czasie pierwszej fazy gracze walczą z bossem bezpośrednio. Tank będzie regularnie odrzucany do tyłu przez  Fel Lash, natomiast inni gracze mogą zostać namierzeni przez Curtain of Flame, powinniście zatem stać możliwie daleko od siebie.

W trakcie drugiej fazy Azzakel jest immune na wszelkie ataki i przyzywa on trzy rodzaje demonów, z którymi już walczyliście: Felguard, Blazing Trickster, oraz Cackling Pyromaniac. Gracze muszą zabić tych ostatnich jak najszybciej, interruptując jak najwięcej castów Felblast jak się da. Nie zabijajcie Blazing Tricksterów, a jedynie unikajcie ich.

Pojawią się dwa Cackling Pyromaniac, gracze powinni zatem jeszcze przed walką ustalić kolejność interruptów. Choć demony pojawiają się w losowych miejscach, czerwone i zielone kręgi wskazują, w których miejscach pojawią się odpowiednio Blazing Trickster i Cackling Pyromaniac. Dzięki temu gracze mają chwilę na zajęcie dogodnej pozycji. Gracze powinni skupić cały swój DPS na jednym Pyromaniacu, cały czas przerywając casty  Felblast drugiego.

Wskazówki dla Tanka:

  • Ustaw bossa tak, żeby  Fel Lash odrzucał Cię prosto na barierę na krawędzi platformy.
  • Tauntuj Felguardów, gdy tylko się pojawią, a następnie ustaw ich tak, by  Fel Stomp odrzucał Cię prosto na barierę na krawędzi platformy.
  • Pomagaj w zabijaniu i interruptowaniu castów Cackling Pyromaniac.
  • Odsuń bossa z dala od  Fel Pool i Blazing Trickster

Wskazówki dla DPS:

  • Użyjcie  Bloodlust/ Heroism/ Time Warp na początku walki, aby jak najszybciej obniżyć poziom HP bossa.
  • Odsuwajcie się od innych graczy, gdy macie na sobie  Curtain of Flame.
  • Szybko zabijcie Cackling Pyromaniac i interruptujcie  Felblast kiedy to możliwe.
  • Unikajcie Blazing Trickster i  Fel Pool
  • Kiedy zabijecie wszystkie Cackling Pyromaniac, skupcie się na bossie, zabijając Felguardy wykorzystując DoTy lub Cleave.

Wskazówki dla Healera:

  • Gracze trafieni  Curtain of Flame będą potrzebować szybkiego leczenia.
  • Tank będzie otrzymywał spore obrażenia tankując jednocześnie bossa i Felguardy.
  • Użyj cooldownów redukujących obrażenia, gdy pojawią się Cackling Pyromaniac.
  • Odsuń się od innych graczy, gdy masz na sobie  Curtain of Flame
  • Unikaj Blazing Trickster i  Fel Pool
  • Pomagaj interruptować casty Cackling Pyromaniac na tyle, na ile to możliwe.

Heroic i Challenge Mode:

W wersjach Heroic i Challenge, spawnują się dodatkowe addy: Blazing Trickster i Cackling Pyromaniac. Trzy dodatkowe Pyromaniac w drugiej fazie w Heroic Mode, oraz cztery Pyromaniacs w Challenge Mode. Koordynacja CC i interrutpów jest kluczowa w tej fazie. Bardzo przydatne są to skille Warlocka, może on użyć  Banish na jednym Pyromaniacu oraz wykorzystać  Enslave Demon na drugiom. Dodatkowo  Fel Pool wywołuje teraz  Fel Spark, znajdujące się na ziemi strumienie płomieni zadające gigantyczne obrażenia każdemu, kto po nich przebiegnie. Unikajcie poruszania się po nich, jednak w ostateczności lepiej otrzymać obrażenia z  Fel Spark aniżeli pozwolić na dokończenie casta  Felblast.

Teron’gor

Uwagi dotyczące trashu:

  • Durag the Dominator to Demonology Warlock z impem, Zipteq. Nasz przeciwnik używa  Chaos Wave, której gracze powinni uniknąć, aby nie otrzymać niepotrzebnie dużych obrażeń. Zabij impa w pierwszej kolejności, ale ignoruj Khatuun, kolejnego przyzwanego adda.
  • Gul’kosh to Affliction Warlock z Felguardem o nazwie Shaadum. Gracze powinni zabić adda w pierwszej kolejności, przy czym melasi muszą uważać na Wrathcleave, natomiast tank musi ustawić tego peta w taki sposób, aby nie zostać zrzuconym z platformy. Wszyscy gracze powinni unikać Shaadum, gdy ten używa  Wrathstorm. Gul’kosh będzie atakował losowych graczy przy użyciu  Drain Life, który to cast powinien zostać zinterruptowany, zaś  Unstable Affliction NIE powinno być dispelowane przez healera.
  • Grom’tash the Destructor to Destruction Warlock. Co prawda zaczyna on walkę z petem, jednak dość szybko poświęca go aby uzyskać  Grimoire of Sacrifice. Gracze powinni interruptować i unikać  Rain of Fire, zaś healer powinien dispelować  Immolate.
  • Pety wszystkich trzech przeciwników podatne są na  Enslave Demon.

Teron’gor – strategia i wskazówki:

terongorTeron’gor jest skomplikowanym przeciwnikiem, z którym walka zawiera element losowy; gdy poziom HP bossa spadnie poniżej 75%, wybierze on jedną z trzech specjalizacji Warlocka, wykorzystując przy tym pobliskiego ducha Draenei. Gracze nie mają wpływu na to, który spec zostanie wybrany.

Początkowo, Teron’gor ma jedynie kilka zdolności – Shadow Bolt, Corruption, Drain Life i Rain of Fire. Lista jego umiejętności ulega kompletnej zmianie po wyborze speca. Teren’gor przemówi poprzez /yell channel, wypowiadając imię ducha Draenei, którego moc wchłonął:

Demonology: Iruun

Teron’gor zacznie używać  Curse of Exhaustion, Demonic Leap, Chaos Wave, Doom  i  Touch of Chaos, oraz zachowa  Corruption.

Destruction: Joraa

Teron’gor zacznie używać  Chaos Bolt, Immolate, Conflagrate i  Incinerate, oraz zachowa  Rain of Fire.

Affliction: Elum

Teron’gor zacznie używać  Agony, Curse of Exhaustion, Seed of Malevolence i  Unstable Affliction, oraz zachowa  Shadow Bolt i  Drain Life.

Wskazówki dla Tanka:

Wskazówki dla DPS:

Wskazówki dla Healera:

Heroic i Challenge Mode

W Heroic i Challenge Mode boss zyskuje dodatkową umiejętność, Summon Abyssal, z której będzie korzystał przez całą walkę. Felborne Abyssal będzie używał  Fixate na losowym graczu, na którym skupi się przez następne 12 sekund, przed obraniem kolejnego celu. Bardzo ważne jest aby dispelować  Curse of Exhaustion lub  Conflagrate z graczy, którzy aktualnie kitują Abyssala.

Abyssal ma zbyt dużo HP, aby móc go szybko zabić, trzeba go więc kitować przez całą walkę. Abyssal jest podatny na stuny, rooty i wszelkie inne skille, wpływające na jego możliwość poruszania się (działa również knockback).

Na tych dwóch poziomach trudności, gdy Teron’gor wybierze Affliction,jego  Seed of Malevolence będzie pozostawiać po sobie  Bloom of Malevolence na ziemi, kiedy efekt na graczu się zakończy.  Bloom of Malevolence pozostaje na ziemi przez 5 minut, gracze muszą zatem cały czas o nim pamiętać, zwłaszcza w trakcie kitowania Abyssala.

W Challenge Mode Teron’gor zyskuje w fazie drugiej niektóre zdolności ze wszystkich trzech speców.

—–

Przewodnik opracowany na podstawie wowhead.com

    Ironforge © 2014-2016 | Powered by Wordpress | Template by Tioreo | Wszystkie prawa zastrzeżone