Iron Docks (93-95)

irondocks

Iron Docks to dungeon dla levelujących graczy poziomów 93-95. Jest dostępny na poziome 100, zarówno jako Heroic, jak i Challenge Mode. W poradniku tym przedstawiono taktyki dla każdej z wybranych ról dla wszystkich czterech bossów jak i porady dla poszczególnych trashy.

Gracze, którzy wybudowali w swoim garnizonie Lunarfall Inn otrzymują dostęp do questa Feeling A Bit Morose, który musi być ukończony na poziomie trudności Heroic i gwarantuje nagrodę w postaci Moroes’ Famous Polish.

Fleshrender Nok’gar

Godne uwagi trash moby:

Najbardziej niebezpieczne trashe w tej części dungeonu towarzyszą trzem mini-bossom.

  • Champion Druna rozkazuje wielu Grom’kar Flameslinger na murach, aby wystrzeliwali swoje Barbed Arrow Barrage i Burning Arrows w graczy. Powodują one duże obrażenia dla całego party; healerzy powinni być przygotowani, aby używać pomniejszych cooldownów do leczenia podczas ich trwania. Pozostałe moby, Grom’kar Footsoldier i Grom’kar Incinerator, są prostymi, niewartymi uwagi trashami; Druna powinna zostać zabita przed nimi.
  • Siegemaster Olugar patroluje okolice w pobliżu Druny, należy więc uważać, aby nie pullnąć go podczas walki z pierwszym z mini-bossów. Ma dwie umiejętności zadające średnie obrażenia całemu party; Gatecrasher, ,który może zostać uniknięty, jeśli gracze zmienią swoje położenie, gdy ten rzuci w nich swoją bronią, oraz Shattering Strike, który zadaje obrażenia tankowi i melee dpsom.
  • Trzeciemu z mini-bossów, Pitwarden Gwarnok, towarzyszą Grom’kar Deadeye i Grom’kar Technician. Gwarnok zadaje bardzo poważne obrażenia tankowi, okazyjnie używa też Chain Drag na ranged dpsach, przyciągając ich do odległości melee dpsów; gracze dotknięci tym skillem powinni odsunąć się na bezpieczną pozycję, aby uniknąć obrażeń od Bladestorm.

Fleshrender Nok’gar – strategia i wskazówki:

fleshrender-nokgarNa początku Fleshrender Nok’gar siedzi na Dreadfangu, którego gracze muszą pokonać przed atakiem na Nok’gara. Ta część spotkania jest nieskomplikowana, jako że Dreadfang zadaje tylko obrażenia melee, gdy  dosiada go Nok’gar. Kiedy zsiądzie, wzywa do siebie łuczników, którzy atakują graczy śmiercionośnymi salwami i od czasu do czasu buffują Nok’gara za pomogą Reckless Provocation, powodującym u graczy Intimidated. Należy zwrócić uwagę, że efekty takie jak Fear Ward czy Tremor Totem częściowo odparowują Reckless Provocation, mimo to, gracze zostaną na krótko przerażeni/każdy ich atak zostanie przerwany.

Tank:

  • Tauntuje bossa gdy tylko ten zsiądzie z Dreadfanga.
  • Porusza się cały czas podczas trwania Burning Arrows, aby uniknąć poważnych obrażeń.
  • Przestaje atakować Nok’gara, gdy ten skończy castować Reckless Provocation, aby uniknąć efektu Intimidated.

DPS:

Healer:

  • Obrażenia zadawane party są wysokie podczas trwania Burning Arrows i Barbed Arrow Barrage.
  • Używa cooldownów redukujących obrażenia lub mobilnych czarów leczących podczas trwania Burning Arrows, oraz wysoko przepustowych cooldownów leczących po zakończeniu Burning Arrows.
  • Porusza się cały czas podczas trwania Burning Arrows, aby uniknąć poważnych obrażeń.

Poziomy trudności Heroic i Challenge Mode:

Na poziomach trudności Heroic i Challenge Mode, Fleshrender Nok’gar zsiada z Dreadfanga, gdy ten osiągnie 50% HP, zamiast wtedy, gdy ten zginie. Podczas walki z obydwoma przeciwnikami, Dreadfang używa Savage Mauling i Shredding Swipes. Szybkie zabicie Dreadfanga może pozwolić na uniknięcie tych ataków całkowicie, tak więc gracze powinni zachować Bloodlust/Heroism/Time Warp do tego momentu. Ta część walki wymaga szybkiego leczenia, zwłaszcza tanków i dpsów wybranych przez Savage Mauling, tak więc healerzy powinni być przygotowani na na castowanie wysoko przepustowych czarów leczących lub cooldownów redukujących obrażenia.

Grimrail Enforcers

Godne uwagi trash moby:

  • Ogron Laborerzy zadają bardzo poważne obrażenia tankowi swoim Flurry; tank powinien użyć jednego ze swoich silnych cooldownów odpowiedzialnych za jego przetrwanie za każdym razem, gdy Laborerzy zaczynają odpalać ten atak. Thundering Stomp zadaje od średnich do poważnych obrażeń, jednak healer ma dość czasu pomiędzy kolejnymi Stompami, aby wyleczyć ubytek HP całego party do pełna i może sobie pozwolić na leczenie tanka jako celu priorytetowego czarów leczących.
  • Następnie, po dwóch Laborerach, gracze znajdują trzy Iron Stary, których mogą użyć do szybkiej eliminacji trashy w okolicy. Po wskazaniu na jeden z nich, kursor powinien zmienić się na ten odpowiedzialny za wsiadanie do pojazdów; po kliknięciu gracz wsiada, a kamera ustawia się w kierunku frontu pojazdu. Żółta strzałka wskazuje kierunek, w którym potoczy się Iron Star. Po wciśnięciu przycisku Launch Forward (domyślnie przypisany do klawisza 1) rozpoczyna się totalne unicestwienie przeciwników na trasie pojazdu.
  • Po Iron Starach gracz ma za zadanie pokonać grupę Grom’kar Deckhandów Grom’kar Chainmasterów oraz Ogron Laborera; Chainmasterzy są priorytetowym celem, ponieważ buffują sprzymierzeńców swoim Iron Warcry.
  • Pozostała droga do Grimrail Enforcerów jest dość niebezpieczna. Skulloc, z dziobu statku wojennego rozpoczyna grad Cannon Barrage w jednej z trzech części doku. Gracze, którzy utkną w Cannon Barrage otrzymają  naprawdę poważne obrażenia i najprawdopodobniej umrą. Jednakże, gracze stojący za kontenerami pozostają bezpieczni. party musi poczekać do momentu, w którym Cannon Barrage zakończy się w obszarze przed graczami, a następnie przeciec do następnego z kontenerów oraz schować się za nim w czasie walki z trashami.

Grimrail Enforcerzy – strategia i wskazówki:

ahriok-dugruGrimrail Enforcerzy to grupowa walka; sugerowana kolejność zabijania bossów to Ahri’ok Dugru, Makogg Emberblade, a na końcu Neesa Nox.

Ahri’ok rzuca Sanguine Sphere na najbardziej rannego towarzysza – na siebie, jeśli gracze podążają za wskazówką, aby zabić ją jako pierwszą. Sanguine Sphere absorbuje pewną ilość obrażeń; jeśli graczom uda się zadać taką ilość obrażeń, która przerwie efekt, wszyscy przeciwnicy otrzymają 15% ich całkowitego zdrowia. Bardzo ważnym jest, aby gracze obserwowali występowanie Sanguine Sphere  oraz zmienili atakowany cel do momentu wygaśnięcia efektu Sanguine Sphere.

Tank:

  • Tankuje Ahri’ok i Makogga razem. Neesa nie może być tankowana.
  • Przerywa Blood Bolt Ahri’oa, gdy tylko to możliwe.
  • Obserwuje uważnie wystąpienie efektu w czasie inicjacji Flaming Slash (stoi w miejscu, a z klingi jego miecza skapują płomienie), aby odsunąć się na bezpieczną odległość.
  • Używa cooldownów redukujących obrażenia w czasie pierwszej części walki, gdy cała trójka bossów jest jeszcze przy życiu.

DPS:

  • Używają Bloodlust/Heroism/Time Warp na początku, ponieważ jest to najtrudniejsza część spotkania.
  • Zmieniają cel, gdy tylko Ahri’ok rzuci Sanguine Sphere na obecny cel, dzięki czemu zapobiegną Abrupt Restoration.
  • Przerywają Blood Bolt Ahri’oka, gdy tylko to możliwe.
  • Ranged DPSi powinni poruszać się ostrożnie poza zasięg Ogre Traps, gdy unikają Bombsquadowego Big Boom lub Lava Sweep Makogga.
  • Melee obserwują uważnie wystąpienie efektu w czasie inicjacji Flaming Slash (stoi w miejscu, a z klingi jego miecza skapują płomienie), aby odsunąć się na bezpieczną odległość.

Healer:

  • Leczenie jest najtrudniejsze, gdy cała trójka bossów jest jeszcze przy życiu; priorytetem jest leczenie tanka.
  • Dopóki Ahri’ok jest przy życiu, rozprasza Tainted Blood jeśli potrafi zdejmować disease’y.
  • Porusza się ostrożnie poza zasięg Ogre Traps, gdy unika Bombsquadowego Big Boom lub Lava Sweep Makogga.

Poziomy trudności Heroic i Challenge Mode:

Na poziomach trudności Heroic oraz Challenge Mode nie dodano żadnych dodatkowych mechanik; skille zadają jednak więcej obrażeń, toteż dużo ważniejszym jest wyeliminowanie Ahri’ok tak szybko jak to możliwe, aby efekt Abrupt Restoration nie został nigdy odpalony.Gracze muszą błyskawicznie zmieniać cele dotknięte efektem Sanguine Sphere.

Oshir

Godne uwagi trash moby:

  • Końcowa paczka trashy w dungeonie, zaraz przed Oshirem, zawiera mini-bossa nazwanego Siegemaster Rokra; posiada on identyczne umiejętności, co Siegemaster Olugar z trashu przed Nok’garem. Pull ten zadaje bardzo duże obrażenia tankowi.

Oshir – strategia i wskazówki:

oshirOshir jest dość nieskomplikowanym bossem, wymagającym  częstego zmieniana celów, aby kontrolować zachowanie addów. Główną mechaniką spotkania jest Time to Feed; Oshir rzuca się na losowego gracza, zadając mu bardzo wysokie obrażenia przez 20 sekund lub do momentu przerwania efektu Feeding Frenzy poprzez zadanie pewnej liczby obrażeń (na Normalu jest to 5% jego zdrowia). Gracze, którzy są celem Time to Feed w dalszym ciągu mogą atakować oraz używać skilli, powinni więc pomóc przerwać efekt Feeding Frenzy. Niektóre z klas mogą przerwać efekt za pomocą niewrażliwości lub skilli obniżających threat (przykłady: Divine Shield, Greater Invisibility).

Oshir okazjonalnie wypuszcza z klatek addy: Ravenous Wolfy lub Rylak Skyterrory, które powinny być zabite szybko.

Tank:

  • Tankuje Oshira blisko otwartej klatki, aby dpsi mogli zadawać obrażenia bossowi podczas zabijania addów.
  • Używa redukujących obrażenia cooldownów gdy zostanie wybrany na cel przez Time to Feed.
  • Odsuwa się w bok od Primal Assault aby uniknąć bardzo dużych obrażeń.
  • Stunuje Ravenous Wolfy lub Rylak Skyterrory gdy to możliwe, przerywa Acid Spit, gdy to możliwe.
  • Unika kałuż Acid Splash.

DPS:

  • Nie ważne, jakie addy atakują graczy, zmieniają cel na Oshira, gdy ten jest pod wpływem Feeding Frenzy.
  • Zabijają Ravenous Wolfy, które atakują ich, a następnie pomagają healerowi zabić tego, który atakuje jego.
  • Zabijają Rylak Skyterrory oraz przerywają Acid Spit, gdy to możliwe.
  • Używają cooldownów redukujących obrażenia, gdy są celem Time to Feed.
  • Unikają bycia przed Oshirem, gdy ten używa Primal Assault.

Healer:

  • Gracz będący celem Time to Feed otrzymuje wysokie obrażenia.
  • Każdy gracz złapany w Primal Assault otrzymuje wysokie obrażenia.
  • Gracze będący celem Acid Spit Rylak Skyterrorów mogą otrzymywać średnie obrażenia.
  • Używa cooldownów redukujących obrażenia, gdy sąjest celem Time to Feed.
  • Unika kałuż Acid Splash.

Poziomy trudności Heroic i Challenge Mode:

Jedyną nowością dodaną na poziomach trudności Heroic i Challenge Mode jest buff Strength of the Pack, Który pojawia się u Ravenous Wolfów, gdy zbiją się w grupę. Jednak w dalszym ciągu łatwiej jest pokonać je za pomogą AoE, gdy znajdują się blisko siebie; healer powinien być świadomy, że obrażenie dla party mogą wzrosnąć podczas tego buffa, zwłaszcza jeśli gracze nie zabiją wilków szybko.

Dodatkowo, Feeding Frenzy staje się trudniejszy do przerwania, wymaga zbicia 8% HP bossa, aby pozbyć się efektu Time to Feed.

Skulloc

Skulloc – strategia i wskazówki:

skullocSkullocowi towarzyszą Koramar i Zoggosh; walka jest najtrudniejsza, gdy cała trójka jest ciągle aktywna. Gracze powinni zabić Koramara najpierw, później skupić się na zadawaniu obrażeń Skullocowi, jednocześnie unikając Rapid Fire Zoggosha.

Jeśli gracze zabiją Koramara wystarczająco szybko – jeszcze przed pierwszym Cannon Barrage Skulloca – będą musieli poradzić sobie tylko z jednym z trzech skilli – Berserker Leap. Jeśli Koramar ciągle żyje podczas pierwszego Cannon Barrage, rzuci się w pościg za graczami, używając Shattering Blade i Bladestorm, co może być bardzo niebezpieczne, ponieważ gracze unikają Cannon Barrage.

Zoggosh wyskoczy z Blackhand Might Turret, gdy Skulloc będzie miał mało HP; może zostać zignorowany, ponieważ jedyne, co robi, to ataki melee skierowane na tanka. Posiada on więcej HP niż Skulloc, lepiej więc zabić Skulloca i unikać kolejnych Cannon Barrage.

Jedyna mechanik używana przez Skulloca to Cannon Barrage; odrzuca graczy do przeciwnego końca statku i zaczyna ostrzeliwać z armat, tak samo jak podczas trashu pomiędzy Fleshrender Nok’garem i Grimrail Enforcerami. Gracze muszą zejść z linii strzału armat, chowając się za pudłami i beczkami na pokładzie, przemieszczając się jednocześnie w kierunku Skulloca – pozostanie w miejscu na tyłach statku naraża postacie na śmiercionośny Backdraft. Skulloc zaprzestanie ostrzały, gdy gracze zbliżą się na wystarczającą odległość, aby go zaatakować.

Tank:

  • Tankuje Koramara i Skulloca razem; gdy Zaggosh dołącza do walki, tuntuje go.
  • Ucieka od graczy oznaczonych przez Rapid Fire.
  • Jeśli Koramar nadal żyje podczas Cannon Barrage, tauntuje go z daleka od party w czasie trwania Bladestorm.
  • Używa speed boosya jeśli jest dostępny, aby być pierwszym graczem, który zaatakuje Skulloca po fazie Cannon Barrage.
  • Jeśli nie ma speed boosta i inny gracz dobiegnie i zaatakuje Skulloca pierwszy, tauntuje go szybko.

DPS:

Healer:

  • Obrażenia zadawane tankowi mogą być wysokie, dopóki gracze nie zabiją Koramara.
  • Obrażenia zadane party podczas Cannon Barrage mogą być bardzo poważne. Używa błyskawicznych heali i mobilnych cooldownów (takich jak Healing Tide Totem lub Devotion Aura) lub czeka, aż gracze dobiegną do Skulloca i używa mniej mobilnych cooldownów (takich jak Tranquility).
  • Gracz będący celem Rapid Fire otrzymuje od średnich do poważnych obrażeń.
  • Ucieka od graczy oznaczonych przez Rapid Fire.

Poziomy trudności Heroic i Challenge Mode:

Na poziomach trudniści Heroic i Challenge Mode nie dodano żadnych nowych mechanik. Jednakże, na tych poziomach trudności gracze prawdopodobnie nie zabiją Koramara przed pierwszym Cannon Barrage i będą musieli sobie poradzić z jego skillami. W dalszym ciągu fobrze jest zignorować Zoggosha i skupić się na zabijaniu Skulloca.

—–

Przewodnik opracowany na podstawie wowhead.com

    Ironforge © 2014-2016 | Powered by Wordpress | Template by Tioreo | Wszystkie prawa zastrzeżone