Skyreach (97-99)

skyreach

Skyreach to dungeon przeznaczony dla graczy z przedziału 97-99 lv. Jest on dostępny w Heroic oraz Challenge Mode na 100 poziomie. Poradnik ten opisuje strategie na wszystkich czterech bossów, a także prezentuje przydatne wskazówki dotyczące trashu.

Gracze którzy wybudowali w Garnizonie Lunarfall Inn / Frostwall Tavern mają dostęp do questów, które należy ukończyć w tym dungeonie, między innymi jedno zadanie na vanity item – Aviana’s Request może zostać ukończony wyłącznie w Heroic Mode, a nagrodą za jego wykonanie jest Aviana’s Feather.

Gracze, którzy ukończyli Challenge Master: Skyreach otrzymują tytuł: Scion of Rukhmar. Gracze wykonujący questline na Legendary Ring muszą wykonać Spires of the Betrayer aby otrzymać Pure Solium Band. Loot ze Skyreach Normal ma 600 ilvl, a z Heroic 630 ilvl.


Ranjit

Uwagi dotyczące trashu:

Trash na drodze do pierwszego jest różnorodny i silny, gracze powinni wykorzystać CC aby zredukować obrażenia otrzymywane przez grupę. Najważniejsze spośród mechanik mobków na tym etapie instancji to:

  • Diving Chakram Spinner – zadaje tankowi spore obrażenia używając Throw Chakram
  • Initiate of the Rising Sun – castuje potężny Magma Explosion Supreme który należy zinterruptować.
  • Blooded Bladefeather – na Piercing Rush należy się odsunąć, aby uniknąć poważnych obrażeń.
  • Whirling Dervish – odsuwajcie się od Storm
  • Herald of Sunrise – tworzy Solar Zone lecząc waszych przeciwników, castuje Magma Explosion Supreme który należy interruptować, leczy swoich sojuszników przy pomocy Solar Heal
  • Soaring Chrakram Master – zadaje spore obrażenia całej grupie przy użyciu Spinning Blade
  • Blinding Solar Flare – zadaje tankowi znaczne obrażenia używając Solar Wrath, oraz nakłada na graczy debuffa Solar Detonation
  • Solar Familiar – Empower wzmacnia waszych przeciwników, castuje Flash Bang oślepiające (disoriented) graczy, którzy się w porę nie odwrócą, o ile cast nie zostanie przerwany.

Należy używać CC na Whirling Dervish i Blinding Solar Flare, oraz w pierwszej kolejności zabijać Initiate of the Rising Sun, Herald of Sunrise, i Solar Familiar.

Ranjit – strategia i wskazówki:

ranjitWalka z tym bossem wymaga od graczy dużo ruchu i koncentracji. Ranjit celuje w losowego gracza (włącznie z tankiem) Windwall, rzucając duży srebrny chakram w jego kierunku, który wywołuje pojawienie się małej, rotującej ściany wiatru w miejscu, w którym stał dany gracz. Gracze powinni odsunąć się od Windwall jak najszybciej.

Po użyciu kilka razy Windwall, Ranjit castuje Four Winds,tworząc cztery podobne ściany wiatru (układające się w krzyż), dzielące platformę na równe części. Całość obraca się zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, gracze muszą unikać ścian poprzez poruszanie się w tym samym kierunku co one wokół platformy.

Wskazówki dla Tanka:

  • Przesuwaj się, gdy Windwall pojawi się na melasie.
  • Odciągnij bossa w czyste miejsce zanim zacznie się Four Winds.
  • Schodź z drogi bossa na Piercing Rush aby uniknąć ciężkich obrażeń.

Wskazówki dla DPS:

  • Użyj Bloodlust/Heroism/Time Warp oraz cooldownów na DPS na początku walki, gdy jest ona najprostrza.
  • Odsuwaj się od Windwall.
  • Schodź z drogi bossa Piercing Rush aby uniknąć ciężkich obrażeń.
  • Range powinni użyć cooldownów pozwalających na castowanie w ruchu na Four Winds.

Wskazówki dla Healera:

  • Grupa będzie otrzymywać co najmniej średnie obrażenia od Fan of Blades.
  • Obrażenia Tanka są duże przez całą walkę, zwłaszcza na Four Winds.
  • Użyj cooldownów na redukcje obrażeń lub pozwalających na castowanie w ruchu na Four Winds.
  • Odsuwaj się od Windwall.
  • Schodź z drogi bossa na Piercing Rush aby uniknąć ciężkich obrażeń.

Heroic i Challenge Mode:

Lens Flare trafia w losowego gracza (z tankiem włącznie) na końcu Four Winds. Wybrany gracz będzie miał ostrzegawczą strzałkę przez kilka sekund przed Lens Flare. Gracz powinien ustawić się na krawędzi platformy. Healer musi uważać, ponieważ cel Lens Flare może odsunąć się poza jego zasięg.
 Windwall zostają dużo dłużej, dlatego niezbędne jest odpowiednie ustawienie siebie i ich, aby nie przeszkadzały one w poruszaniu w trakcie Four Winds.

 Araknath

Uwagi dotyczące trashu:

Jeżeli będziecie ostrożni, to do następnego bossa czekają was tylko dwa pulle. Pierwsza grupa mobów na waszej drodze jest spora, ale jedyną ważną umiejętność ma Adept of the Dawn, który castuje Magma Explosion Supreme i przyzywa mający mało HP Sun Trinket leczący waszych przeciwników. Drugi pull to Skyreach Arcanologist, castujący Solar Detonation na losowym graczu.

Araknath – strategia i wskazówki:

araknathWalka z tym bossem nie jest zbyt skomplikowana.

  • Araknath używa Smash na tanku, zadający spore obrażenia, ale można się ich prosto uniknąć odsuwając się w odpowiednim momencie. Atakuje on również przy użyciu Burst, zadając dmg całej grupie.
  • Po każdym Burst, boss otrzymuje stack buffa zwiększającego obrażenia zadawane przez kolejne Burst, działa to trochę jak enrage, ponieważ w pewnym momencie healer zużyje całą manę, albo kolejny Burst zada obrażenia większe od maksymalnego HP graczy.

Dodatkowo Skyreach Sun Construct Prototype porozrzucane wokół pomieszczenia używają Energize na bossie, skupiając na nim wiązkę światła, która go leczy (0.75% na sekundę, 9% jeżeli był leczony przez całe 12 sek.). Jako, że walka z Araknathem to DPS race, powinniście uniemożliwiać leczenie go, stając na drodze promieni światła.

Wskazówki dla Tanka:

  • Unikaj Smash
  • Stój na drodze Energize aby uniemożliwić bossowi uzdrowienie się.
  • Użyj cooldownu na redukcję obrażeń, jeżeli musisz stać w Smash, lub jeżeli otrzymujesz Energize w trakcie Burst.

Wskazówki dla DPS:

  • Stój na drodze Energize aby uniemożliwić bossowi uzdrowienie się.
  • Użyj cooldownu na redukcję obrażeń, jeżeli otrzymujesz Energize w trakcie Burst.

Wskazówki dla Healera:

  • W pierwszej kolejności lecz graczy otrzymujących obrażenia od Energize.
  • Tank otrzyma spore obrażenia, jeżeli zostanie trafiony przez Smash.
  • Użyj cooldownów aby wyleczyć Burst w późnej fazie walki.
  • Stój na drodze Energize aby uniemożliwić bossowi uzdrowienie się.
  • Użyj cooldownu na redukcję obrażeń, jeżeli otrzymujesz Energize w trakcie Burst.

Heroic i Challenge Mode:

Nie ma żadnych nowych mechanik na tych poziomach trudności, ale są dodatkowe promienie Energize – dwa na Heroic, a trzy na Challenge Mode – a leczenie powodowane przez Energize jest mocniejsze – 1.25% na sekundę w Heroicu i 2% na sekundę w przypadku Challenge Mode.

Ponadto wzrost obrażeń Burst jest wyraźniejszy na tych poziomach trudności. Bardzo ważne jest uniemożliwienie bossowi leczenia, ponieważ Burst będzie zadawać zbyć wielki dmg jeżeli walka się przedłuży. Popularną strategią na Challenge Mode jest przeciągniecie bossa pod jedną ze ścian pomieszczenia i zebranie wszystkich DPS oraz healera za nim, aby zminimalizować konieczność ruchu przy wiązkach Energize oraz umożliwić Healerowi skorzystanie ze wszystkich skilli obszarowych.


Rukhran

Uwagi dotyczące trashu:

Skyreach Sun Talon wybiera losowego gracza i skupia się tylko na nim (debuff fixate) powodując spore obrażenia całej grupy.

Wzmocnione przez Excite, Dread Raven Hatchlingi również wybierają jednego z graczy, wywołując duży dmg całego party.

Rukhran – strategia i wskazówki:

rukhranWalka z tym bossem wymaga częstego zmienia celów między Rukhranem i addami – Summon Solar Flare atakującymi losowych graczy (ponownie fixate).

  • Addy wybuchają Sunstrike jeżeli dotrą do swojego celu.
  • Kiedy Summon Solar Flare zostaje zabity, wybucha on Sunburst, tworząc nowego adda z Pile of Ash będących w zasięgu Sunburst. Ważne jest zatem szybkie zabijanie addów, ale trzeba to robić z dala od Pile of Ash, by uniknąć powstawania nowych addów.
  • Addy mogą być spowalniane i stunowane, ale nie można na nich użyć roota. Choć w trakcie stuna debuff Fixate znika z wybranego gracza, gdy stun zejdzie, Fixate ponownie się pojawia na danym graczu.

Wskazówki dla Tanka:

  • Użyj Active Mitigation kiedy boss castuje Pierce Armor, aby uniknąć otrzymania debuffa Pierced Armor, lub by zresetować stacki
  • Pomagaj w kitowaniu i zabijaniu pobliskich Summon Solar Flare
  • Stój w melee range aby Rukrhan nie używał Screech zdającego obrażenia całej grupie.
  • Użyj cooldownu redukującego obrażenia, jeżeli zostaniesz wybrany przez Summon Solar Flare i będziesz musiał wytrzymać Sunstrike

Wskazówki dla DPS:

  • Użyj Bloodlust/Heroism/Time Warp na początku walki.
  • Wybrany przez adda, kituj go z dala od Pile of Ash.
  • Stunuj addy kiedy to tylko możliwe.
  • Zabijaj addy, kiedy są one z dala od Pile of Ash, aby uniknąć powstania nowych Summon Solar Flares.
  • Stój z dala od umierających Summon Solar Flare aby uniknąć obrażeń od Sunburst.

Wskazówki dla Healera:

  • Tank będzie otrzymywać znaczne obrażenia od Pierce Armor, zwłaszcza, jeżeli zestackuje się na nim Pierced Armor
  • Użyj cooldownu, jeżeli wiesz, że jedne z graczy oberwie Sunstrike, jest to bardzo prawdopodobne, jeżeli Summon Solar Flare wybierze tanka.
  • Wybrany przez adda, kituj go z dala od Pile of Ash.
  • Stunuj addy kiedy to tylko możliwe.

Heroic i Challenge Mode:

Krótko po rozpoczęciu walki, a później co minutę, Rukhran castuje Quills, zadając ciężkie obrażenia całej grupie. Gracze mogę uniknąć tych obrażeń chowając się za filarem na środku platformy.

Uważajcie, ponieważ Summon Solar Flare cały czas będą się pojawiać; gracze mogę kitować addy na małej bezpiecznej przestrzeni za filarem, użyć stunów, albo pozwolić na aktywację Sunstrike. Ostatnia opcja jest wyjątkowo niebezpieczna, może wymagać od healera użycia CD.

Quills kończy się po 20 sekundach. Tank powinien pod w ostatnich sekundach ruszyć do bossa, aby grupa uniknęła ciężkich obrażeń od Screech.


High Sage Viryx

Uwagi dotyczące trashu:

Po Rukhranie gracze napotkają na coś w rodzaju labiryntu z wiatru. Umiejętności takie jak Stampeding Roar mogą być pomocne w jego pokonaniu, ale Aspect of the Pack jest niezalecany, ponieważ w trakcie pokonywania wiru gracze mogą zostać uderzeni.

Następnie gracze na trafia na grupę mobków składającą się z Whirling Dervish, Adept of the Dawn i Adorned Bladetalon używającego Piercing Rush, oraz Solar Magnifier który wzmacnia pozostałych przy użyciu Empower.

CC powinno zostać użyte na Adepcie (i jeżeli jest taka potrzeba, na Whirling Dervishu), w pierwszej kolejności gracze powinni zabić Solar Magnifiera. Gracze mogą wybrać drogę w prawo lub w lewo, jeżeli pójdą lewą stroną natrafią na:

  • Herald of Sunrise – bardzo mocno leczy pozostałych, tworzy Solar Zones i przyzywa Sun Trinkety.
  • Soaring Blade – zadaje tankowi ciężkie obrażenia za pomocą Throw Chakram.
  • Whirling Dervish – przyzywa potężne Storm, których gracze muszą unikać.
  • Soaring Chrakram Master – zadaje spore obrażenia całej grupie poprzez Piercing Rush i Electrified Chakram
  • Solar Familiar – Wzmacnia pozostałe mobki przy użyciu Empower, castuje Flash Bang czym oślepia graczy zwróconych do niego przodem.

Gracze powinni użyć CC na Herald of Sunrise i, jeżeli to możliwe, Whirling Dervishu, a następnie jak najszybciej zabić Solar Familiara. Jeżeli wybierzecie prawą stronę, natraficie na:

  • Soaring Chrakram Master – zadaje całej grupie spore obrażenia przy pomocy Spinning Blade
  • Radiant Supernova – castuje Solar Detonation na wszystkich graczach, musicie się rozproszyć.
  • Defense Construct – castuje Protective Barrier, redukując otrzymywane przez waszych przeciwników obrażenia o 90%, należy to zinterruptować
  • Solar Magnifier – wzmacnia waszych przeciwników poprzez Empower
  • Life-Pact Familiar – kiedy Radiant Supernova jest bliska śmierci, Familiar uzdrowi ją do full HP.

Gracze powinni trzymać CC na Radiant Supernovą i zabić kolejno: Defense Construct, Solar Magnifiera, Life-Pact Familiara. Następnie traficie na Grand Defense Construct, który zadaje znaczne obrażenia grupie poprzez Smash, i ciężkie Tankowi używając Burn.

High Sage Viryx – strategia i wskazówki:

high-sage-viryxWalka z tym bossem jest skomplikowana, wymaga uwagi, zmieniania celów i częstego poruszania się. Najważniejszą mechaniką jest Cast Down, spell używany przez Viryx przeciwko losowemu graczowi (z wyjątkiem tanka).

  • Dany gracz zostanie pochwycony przez Solar Zealota, który porusza się w kierunku krawędzi platformy, aby rzucić gracza w przepaść (i go zabić).
  • Adda tego można stunować, rootować i spowalniać, powinien on zostać zabity jak najszybciej.
  • Pochwycony przez Zaelota gracz może w dalszym ciągu korzystać ze wszystkich swoich skilli, może zadem cały czas bić trzymającego go adda.

Wybrany gracz ma około 3 sekundy po Cast Down nim zostanie pochwycony przez adda, powinien on w tym czasie stanąć na środku platformy, aby upewnić się, że reszta grupy będzie miała wystarczająco dużo czasu, na zabicie Solar Zaelota.

Viryx celuje również w graczy Lens Flare, skupiając na graczu wiązki światła, po których pozostają pole płomieni na ziemi. Wybrany gracz powinien poruszać się w z dala od centrum platformy w taki sposób, aby Lens Flare nie przecięło drogi Solar Zaelotow.

Od czasu do czasu, boss przyzywa Skyreach Shield Construct który castuje Shielding na Viryx, zapewniając jej redukcje obrażeń o 50%. Gracze powinni zinterruptować ten cast i jak najszybciej zabić adda.

Wskazówki dla Tanka:

  • Tankuj Viryx naprzeciw bariery oddzielającej platformę od poprzedniego pokoju, jak najdalej od krawędzi.
  • Pomagaj przy spowalnianiu i stunowaniu Solar Zealotów.
  • Przerywaj Shielding.
  • Interruptuj Solar Burst kiedy to możliwe.
  • Przesuń bossa z dala od pozostawionych przez Lens Flare pól ognia.

Wskazówki dla DPS:

  • Spowalniaj i stunuj Solar Zealoty, zabijaj jest jak najszybciej się da.
  • Jeżeli zostaniesz wybrany przez Cast Down, przesuń się na środek platformy, nim pochwyci Cię jeden z addów.
  • Jeżeli zostaniesz namierzony przez Lens Flare, trzymaj się z dala od środka platformy, najlepiej tak, by pole ognia ciągnęło się do krawędzi.
  • Zabijaj Skyreach Shield Constructy
  • Interruptuj Shielding
  • Przerywaj Solar Burst jak najczęściej się da.

Wskazówki dla Healera:

  • Obrażenia otrzymywane przez Tanka będą znaczne, podobnie jak graczy namierzonych przez Lens Flare.
  • Jeżeli zostaniesz wybrany przez Cast Down, przesuń się na środek platformy, nim pochwyci Cię jeden z addów.
  • Jeżeli zostaniesz namierzony przez Lens Flare, trzymaj się z dala od środka platformy, najlepiej tak, by pole ognia ciągnęło się do krawędzi.
  • Pomagaj w spowalnianiu i stunowaniu Solar Zealotów, na ile to możliwe.

Heroic i Challenge Mode:

Na tych poziomach trudności nie ma żadnych dodatkowych mechanik. Odpowiednie ustawienie tworzonych przez Lens Flare pól ognia w odniesieniu do dróg lotu Solar Zaelotów jest jeszcze ważniejsze, ze względu na zwiększoną ilość HP addów oraz zwiększone obrażenia zadawane przez Lens Flare.

Przewodnik opracowany na podstawie wowhead.com

    Ironforge © 2014-2016 | Powered by Wordpress | Template by Tioreo | Wszystkie prawa zastrzeżone